PULUT LEPA TRG

Hari ni nak tayang pulut lepa tapi bukan yg dibuat sendiri tetapi pulut lepa frozen yg dibeli dr Trg.
Pulut ni akak beli masa balik Trg bulan lepas, beli 100 biji hahahahaha..bykkan. Pulut org ni buat mmg besar dpt mkn 2 biji kenyang. Pulut org ni buat mmg sedap, besar, lemak dan byk intinya. Dgn kata lain berbaloi2 beli.

Akak masih belum dpt seru utk buat sendiri, malas hehee. Nak buat inti tu dah pandai, nak menggulung tu yg malas. Tapi tak tahu lah kot2 nanti dtg angin R utk buat pulut lepa sendiri, frozen lagi utk dikomersialkan sbb sini mmg payah jumpa org jual pulut lepa ni, pulut panggang byk lah.

Bagi yg tak tahu, pulut lepa ni intinya ikan. Akak  lebih gemar pulut lepa berbanding pulut panggang sini sbb intinya.
Suka kalu dipanggang garing2, td akak panggang sekejap je atas dapur. Malas nak panggang dlm oven rasa sayang eletrik pulak nak on kan oevn setakat nak panggang 10 biji pulut lepa.

7 comments:

Liza said...

pulut panggang ni boleh frozen ye Kak noor...Liza baru tau..hihihi

NoorMasri said...

boleh bekukan, rasa tetap sedap...nak makan keluarkan dr freezer, masuk dlm oven atau panggang atas dapur arang..klu nak cepat kukus dulu 10 minit baru panggang lagi mudah

MIEDA AL RAJAB said...

dek.macam pulut panggang jugak kan..cuma intinya lain kan...ada yang frozen rupanya....

Umie Jazz said...

Assalamualaikum...salam kunjung...pulut lepa ni sya x penah makn selalu mkn pulut panggang jer.mungkin rasanya lebih kurang cam pulut panggang jugak kot...

NoorMasri said...

Mieda..aah adik beradik pulut panggang juga..cuma beza inti nya saja

NoorMasri said...

wslm..Umie, rasa x sama part inti tu la..punya kesedapan yg tersendiri berbanding pulut panggang biasa tu

insal said...

Bleh saya tau mana bk bli pulut lepa frozen kt trg?