Kek Pelangi Kukus Lagi

Assalamualaikum..

Kata org kalau dah jatuh cinta tu, sukar utk dilupakan ha ha ha. Begitulah kisahnya dgn kek pelangi kukus ni. Ntah kenapa akak suka sgt mkn kek ni..lepas sekeping2..terutama selepas makan nasi mesti nak pekena kek ni sekeping dua, adusss mmg nikmat.

Akak buat lagi krn kawan sama sekolah nak dtg rumah melawat baby akak. Kali ni akak buat 1 adunan aje menggunakan loyang bulat pulak.

Boleh lihat resepi dan sumbernya di SINI

Ntah kenapa kek yg telah masak jd cam permukaan bulan...berlobang2 hahahaha. Agaknya api kuat sgt atau byk gelembung udara terperangkap..tapi tak pe..walaupun rupa atas nya tak cantik tapi sedikit pun tidak menjejaskan texture kek tersebut...tetap lembut, lembab dan sedap.



 Lihat lah texturenya yg halus dan gebu, mmg puas hati lah membuatnya.

Ni kek yg telah dipotong dan disimpan dalam tupperware selama 2 hari...makin lama disimpan makin lembab mcm kek lapis Sarawak pun ada. Nampak gaya kena buat lagi...sbb SEDAP sgt.

1 comment:

Bbwana adienia said...

Nampak gebu dan keknya menarik dengan color warna warni..