Saturday, January 15, 2011

Raisin Marble Loaf

Salam hujung minggu.......

Lega rasanya bila tiba hari Sabtu. Nak update gambar roti marble berkismis yg buat di sini, tapi yg ni akak buat btk loaf, ari tu tak sempat nak upload gambar ni sbb nya masa amik gambar bun, loaf ni tak leh potong sbb masih panas. Ekceli bila dah sejuk pun, punya lah payah nak potong sbb roti tu tersgt lah lembut dan gebu, nak tekan kuat2 kan penyek pulak hehehe. Akak tak leh potong nipis, tapi potong tebal2 gitu pastu akak sapu planta kemudian tabur sedikit gula atasnya, wat bekal g sekolah...perghhhh sedapnya. Lebih nikmat makan bersama teh O atau kopi O panas berasap.

Yg berbentuk loaf ni lebih moist berbanding btk bun.

4 comments:

K.Nor said...

salam.. uishh lawonyer roti... mintak izin ya, nak copy & save dulu resipi ..

NoorMasri said...

sila kan Nor...kecik tapak tangan, nyiru saya berikan hehehe

Nieza said...

akak, berkenan sungguh nengok roti ni...jatuh chenta dah ni...hehe

NoorMasri said...

Nieza, jatuh cinta pandang pertama ke hahaha