Bingka Ubi Kayu

Bingka ubi kayu, yg dibuat beberapa hari yg lalu...dah tak ingat hari apa, tapi ingat beli ubi kayu masa dlm perjlnan balik dari kenduri kahwin, tengok org jual ubi kayu dgn rambutan tepi jln. Akak ni pantang nampak ubi kayu, nak2 yg baru dicabut....rebus makan begitu sahaja pun sedap. Hantu ubi lah katakan hehehehe.

Pekena bingka ubi dgn kopi panas di musim hujan ni mmg terangkat.

Resepinya boleh lihat SINI.

Bingka masih di dalam loyang, masih panas.

8 comments:

Nuridah said...

Sedapnya kuih bingka....mlm2 gini layan kuih bingka pun sedap juga ya Noor??

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Sedapnya nampak.Susah kita nak cari ubi..memang terasanak makan ubi musim hujan ni.

WarisanBonda said...

salam...wahhh cantekknye kuih nie..betul-betul nostalgia...mana nak cari ubi kayu kalau bukan dikampung...kalau ade jual pon dah xsegar...

Diana @ Melley Mey said...

nak nangiiis... uwaaa... dah lama teringin nak buat bingka ubi kayu...tp cari2 ubi kayu x jumpa2.. smpi skg x dpt beli ubi kayu... huhuu... sedaaapnya tgk bingka ubi kayu tu... teringin sgt nak makan..

NoorMasri said...

Nuridah, bingka ni sedap dimakan bila2 masa saja kan hehe

NoorMasri said...

Pn Ros, ubi kayu mmg payah nak jumpa, kalau jumpa pun tak cantik dah masuk angin kan...saya beli sekitar Kg Paya Jaras...org tu tanam sendiri..kebetulan je lalu kaw tu...

NoorMasri said...

WB, ni kan kuih org lama2 kan hehehe

NoorMasri said...

Diana....jgn nangis....cian dia hehe